سبد خرید

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کدام است؟

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کدام است؟

رتبه اصلی در کارنامه کنکور

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کدام است؟ بسیاری از داوطلبان از رتبه اصلی در کارنامه بی خبر هستند و نمی دانند برای انتخاب رشته خود باید به کدام رتبه توجه کنند . با توجه به اینکه دانستن این امر نقش مهمی در آگاهی داوطلب نسبت به انتخاب رشته دارد در این پست از آکامی این مورد را باهم بررسی میکنیم با ما همراه باشید…

 

رتبه اصلی در کارنامه کنکور برای انتخاب رشته کدام است؟

رتبه اصلی در کارنامه کنکور ، رتبه در سهمیه نهایی زیر گروه ها است چرا که سهمیه شما یک جامعه آماری کوچک از کل شرکت کنندگان کنکور سراسری است .

به عنوان مثال اگر تعداد کل شرکت کنندگان کنکور تجربی 570103 نفر باشد و داوطلبی در سهمیه منطقه 1 قرار داشته باشد که 102152 نفر دارد ، پس وضعیت داوطلب ( رتبه ) صرفا در میان این 102152 نفر سنجیده خواهد شد .

همچنین از آنجایی که رتبه های مندرج در هر زیر گروه نشان دهنده شانس قبولی شما در رشته های مندرج در آن زیر گروه است بنابراین این رتبه ها عملکرد و میزان شانس قبولی داوطلب را نشان داده و نسبت به ضریب هر درس در هر زیر گروه ، تعیین می شود

به طوریکه در هر زیر گروه ، میانگین وزنی نمرات تراز دروس عمومی و دروس اختصاصی داوطلب با توجه به ضریب هر درس در آن زیر گروه تعیین شده و ضریب دروس تخصصی سه برابر می‌ شود .

 

رتبه داوطلب در زیر گروه های مختلف

داوطلب در جلسه مشاوره خود با مشاور تحصیلی در انتخاب رشته خود مشخص می کند به کدام رشته و زیر گروه علاقه مند است و انتخاب رشته بر اساس رتبه ای که در آن زیر گروه مورد نظر کسب شده انجام می شود.(برای مشاوره انتخاب رشته کنکور با مشاوران ما در ارتباط باشید)

همچنین سوالات خودتون رو بخش دیدگاه های سایت بپرسید تا مشاوران آکامی در سریع ترین زمان جواب شما رو بدن!

 

منبع: تیم كنكوري آکامی

برای رزرو مشاوره با مشاوران دانشگاه های فرهنگیان با ما از طریق کانال تلگرام در ارتباط باشید @Acamy_IR

دیدگاه‌ها ۰