سبد خرید

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

از طریق سایت دانشگاه آزاد azmoon.org انجام می شود. داوطلبان برای داشتن انتخاب رشته ای دقیق و بی نقص می توانند از مجموعه آموزشی مشاوره آکامی کمک بگیرند تا در نحوه چینش انتخاب هایشان با اشتباهات رایج در انتخاب رشته مواجه نشوند.

 

 

ادغام ثبت نام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد باعث ایجاد تغییراتی در روند ثبت نام و برگزاری و اعلام نتایج این آزمون شده است.  اما انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به روال سابق و به صورت مجزا انجام می گیرد.  به عبارتی با انتشار کارنامه اولیه کنکور سراسری، مسیر این دو دانشگاه از یکدیگر جدا می شود.

 

با توجه به اهمیت این مرحله برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله نحوه دریافت دفترچه، خرید کارت اعتباری، تکمیل فرم انتخاب رشته و سایر نکات مربوط به نحوه و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ ذکر شده است.

 

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

1.انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز رشته های گروه (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند.

2.چند روز پس از انتشارنتایج اولیه کنکور سراسری، دانشگاه آزاداقدام به انتشار خبر انتخاب رشته این دانشگاه می نماید. این انتخاب رشتهدر سال گذشته از روز پنجشنبه 14 مرداد آغاز شده و تا روز شنبه 30 مرداد ماه ادامه داشت. پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز در این بازه زمانی باشد. پیشنهاد می کنیم عضو کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام مجموعه آموزشی مشاوره آکامی باشید تا از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته این دانشگاه مطلع گردید.

 

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

1.اولین مرحله برای انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد، اطلاع از وضعیت فرد در انتخاب رشته دانشگاه مربوطه می باشد. هر داوطلب به منظور اطلاع از وضعیت مجاز بودن به انتخاب رشته دانشگاه آزاد، می بایست به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org، مراجعه کرده و کارنامه اولیه خود را دریافت نماید.

 

2.در صورت دارا بودن کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۱ درج می شود، یعنی داوطلب مجاز به انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1401 می باشد و می تواند در زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نماید.

 

3.افراد مجاز به انتخاب رشته موظفند برای دسترسی به کد رشته محل های دانشگاه آزاد دفترچه انتخاب رشته این دانشگاه را از طریق سایت azmoon.org دانلود و با دقت مطالعه کرده و در صورت داشتن تمامی شرایط لازم، با پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1401 رشته محل های مورد علاقه خود را متناسب با گروه آزمایشی امتحانی (اصلی، شناور) استخراج نموده و اولویت بندی کنند.

 

 

دیدگاه‌ها ۰