سبد خرید

انواع تست های درسی با انواع تست ها آشنا بشیم!

انواع تست های درسی با انواع تست ها آشنا بشیم!

انواع تست های درسی

انواع تست های درسی با انواع تست ها آشنا بشیم! آشنایی با انواع تست زنی ها از مهم ترین مرحله تست زنی هست تست زنی آموزشی چه زمانی هست تست زنی آزمونی چه زمانی هست و تست زنی مروری چه زمانی هست و اصلا تست آموزشی چیست؟ از کدام کتاب تست آموزشی بزنیم این سوالات ذهن اکثر کنکوری هارو به خودش درگیر کرده که در این مقاله کامل توضیحشون میدیم!

انواع تست های درسی با انواع تست ها آشنا بشیم!

 

تست های آموزشی چیست؟

هدف از این نوع تست آموختن موثرتر نکات درسی و تثبیت بهتر نکات در حافظه است. این نکات را در تست آموزشی مد نظر قرار دهید. بنابراین همواره بعد از مطالعه ی تشریحی و خط به خط هر درس تعدادی تست بزنید و هیچ گاه مطالعه ی درس را بدون تست زدن رها نکنید تست های آموزشی معمولا بعد از مطالعه درسنامه فیلم های آموزشی کتاب و… زده میشوند در تست های آموزشی تعداد تست های درست و غلط اهمیت چندانی ندارد و همانطور که از اسمش پیداست هدف یادگیریست!

پیشنهاد آکامی ؟ در تست های آموزشی بعد از پاسخ دادن درسنامه تشریحی رو به دقت بخونید و نکته برداری کنید

 

تست مروری چیست؟

چند روز بعد از مطالعه جزوه یا درسنامه باید تست بزنید تا هم مطالب را تکمیل کرده باشید و هم تسلطتان را افزایش دهید. به این نوع تست ها تست تسلطی یا مروری میگویند که علاوه بر مرور مطالب هدف یادگیری تیپ تست ها و یادگیری ریشه یابی غلط زدن ان تست است نکته برداری از پاسخنامه تشریحی در این نوع تست ها بسیار مهم است

پیشنهاد آکامی؟ تست هایی که مباحث آن را نفهمدید را بازخوانی کنید

 

تست ارزیابی چیست؟

هدف از این مرحله تست زنی، سنجش میزان تسلط در مباحث خوانده شده، بررسی  سرعت تست زنی ، میزان توانایی در کنترل استرس، میزان بی دقتی و … می باشد این نوع تست ها در زمان های نزدیک به آزمون نزدیک به کنکور و در دوران جمع بندی زده میشوند که درصد گیری و تعداد درست ها و غلط ها بسیار مهم است و همانطور که از اسمش پیداست باید خودتان را با این تست ها ارزیابی کنید.

پیشنهاد آکامی؟ این تست ها با فاصله زیاد بعد از آخرین مطالعه و در دوران جمع بندی انجام شود

 

پیج اینستاگرام آکامی | کانال تلگرام آکامی

دیدگاه‌ها ۰