سبد خرید

بهترین مباحث کنکور برای حذف در دوران جمع بندی +تمام رشته ها

بهترین مباحث کنکور برای حذف در دوران جمع بندی +تمام رشته ها

بهترین مباحث کنکور برای حذف

بهترین مباحث کنکور برای حذف در دوران جمع بندی +تمام رشته ها وقتی نزدیک به دوران جمع بندی میشیم یکی از مهم ترین دغدغه داوطلبان و دانش اموزان حذف مطالب خوانده نشده یا نصفه خوانده شده برای جمع بندی بهتر و کامل تر در دوران جمع بندی هست که در این پست از سایت آکامی یک سری مطالب رو برای حذف بهتون پیشنهاد میکنیم که اگه این مطالب رو نخوندید میتونید حذف کنید در ادامه با آکامی همراه باشین…

 

بهترین مباحث کنکور برای حذف در دوران جمع بندی +تمام رشته ها

 

حذف کامل یک درس برای کنکور کاملا ممنوع هست !

وقتی دانش اموز در یک درس مشکل اساسی دارد معمولا به فکر حذف اون درس میوفته در حالی که حذف اون درس و درصد صفر در کنکور سراسری تراز شما رو به شدت جابه جا میکنه و تاثیر بسیار منفی روی رتبتون میذاره پس به هیچ عنوان هیچ درسی رو نباید تو کنکور 0 بذارید. که در هیچ حالتی حتی اگه بقیه درس ها رو بالا بزنید جبران نمیشه

 

مباحث پیشنهادی برای حذف دروس تخصصی علوم تجربی

ریاضی : در درس ریاضی اگر می خواهی وارد زیر گروه 1 شوی می توانی مباحث هندسه و مقاطع مخروطی را حذف کنی که حدودا بین 6الی 7 سوال از 30 سوال می شود اما اگر می خواهی وارد زیر گروه 2 رشته تجربی شوی ریاضی درس شاخص شما محسوب می شود و حال حف مبحث به ضرر تو ات و باید در درس ریاضی روی تمامی مباحث مسلط باشی .

زیست شناسی : یکی از مواردی که توصیه می کنیم در درس زیست شناسی حذف شود مبحث گیاهی و درس 3و4 زیست دوازدهم می باشد اما نکته مهم در این است که سوالات زیست در اکثر مواقع ترکیبی مطرح می شودبرای همین حذف مبحث برای این درس چالش بزرگی به همراه دارد .

فیزیک : معمولا فیزیک سال دهم مباحث گرما و فشار بسیار سوالات سختی دارند که علی رغم مطالعه زیاد هم امکان پاسخ دهی به سوالات آن بسیار پایین است برای همین توصیه می کنم که این دو مبحث را حذف کنید

شیمی : درس شیمی هم مبحث حذفی زیادی ندارد و علت آن پیوستگی مطالب به هم می باشد اما مسائل ph فصل 1 شیمی دوازدهم به دلیل سختی بیش از حد قابلیت حذف دارد .

 

مباحث پیشنهادی برای حذف دروس تخصصی ریاضی

مجموعه ریاضیات : در درس حسابان توصیه ای برای حذف مباحث نداریم چرا که تمامی مباحث آن مهم و کلیدی و پر سوال است و توصیه می کنیم بیشتر روی مبحث تابع ، مثلثات ، حد ، مشتق و کاربرد مشتق مانور دهید . و در درس ریاضیات گسسته توصیه ما به حذف نظریه اعداد هست که واقعا مبحث سخت و سنگینی است و می توانید در درس هندسه بین 1الی 2 مبحث به انتخاب خودتان از هندسه پایه را حذف کنید و این کاملا بستگی به تسلط شما دارد.

فیزیک : معمولا فیزیک سال دهم مباحث گرما و فشار بسیار سوالات سختی دارند که علی رغم مطالعه زیاد هم امکان پاسخ دهی به سوالات آن بسیار پایین است برای همین توصیه می کنم که این دو مبحث را حذف کنید .همچنین در فیزیک رشته ریاضی می توان به حذف مبحث ترمودینامیک هم تا حدودی فکر کرد .

شیمی : درس شیمی هم مبحث حذفی زیادی ندارد و علت آن پیوستگی مطالب به هم می باشد اما مسائل ph فصل 1 شیمی دوازدهم به دلیل سختی بیش از حد قابلیت حذف دارد .

 

مباحث پیشنهادی برای حذف دروس تخصصی انسانی

رشته انسانی مباحث پرسوالی دارد و مبحث خاصی از این درس ها نمیتوانید حذف کنید فقط برای درس ریاضی و آمار میتونید روی مباحث دوازدهم تمرکز کنین و در صورتی که پایه ها رو قوی نخوندید اون ها رو حذف کنید و دوازدهم که 33 درصد سوالات کنکور محسوب میشه از اون قسمت بخونید

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

دیدگاه‌ها ۰