سبد خرید

راز های طراحان سوالات کنکور سراسری که کنکوری ها باید بدانند!

راز های طراحان سوالات کنکور سراسری که کنکوری ها باید بدانند!

راز های طراحان سوالات کنکور سراسری

راز های طراحان سوالات کنکور سراسری که اگر یک کنکوری هستید حتما باید بدانید ۵ نکته مهم در مورد سوالات کنکور سراسری به شما خواهیم گفت که در شناخت کلی کنکور به شما کمک زیادی خواهد کرد در مجمومعه آموزشی آکامی با ما همراه باشید…

راز های طراحان سوالات کنکور سراسری

هر ساله بخش زیادی از سوالات کنکور ثابت است و تکرار می شود.به این معنی که قانون ها و اصولی هست که طراحان کنکور به آنها علاقه نشان می دهند و پایبند هستند:

چینش عمدی سوالات سخت پشت سر هم

اگر در هر درسی متوجه شدید که نمیتوانید چند تست متوالی را جواب بدهید نا امید نشوید و به اصطلاح قفل نکنید! به احتمال بسیار به این دسته برخورد کرده اید و در این شرایط بایستی از ۱۰ سوال جلوتر شروع کنید و مجدداً سوالات را حل کنید.

پیچیده کردن صورت سوال

سوالاتی در کنکور وجود دارد که کلی توضیحات اضافی دارند و پارامترهای مختلفی را برای شما نمایش می دهند اما جواب آنها خیلی راحت و کوتاه است پس در واقع خواسته مسئله را به صورت مستقیم بیان نمی کنند و متن را پیچیده جلوه می دهند.

آگاهی از اشتباهات متداول دانش آموزان

طراحان به صورت تخصصی در هر درس پیش زمینه ذهنی شما را میدانند و گزینه ها را طوری طراحی میکنند که شما را به اشتباه بیندازند و باعث شوند که شما بدون تفکر عمیق تست را پاسخ بدهید.

انتخاب بین گزینه درست و درست تر

همیشه تمام سوالات را بررسی کنید! طراحان برخی سوالات کنکور را چند پهلو طراحی میکنند و بخشی از مفهوم تست را به صورت صحیح و در همان گزینه اول بیان میکنند. بنابر این همیشه باید تمام گزینه ها را بررسی کنید و کامل ترین را انتخاب کنید.

استفاده از ادبیات کتاب با مفاهیم غلط

با توجه به آشنایی شما با متون کتاب درسی، خیلی از گزینه ها به نحوی انتخاب میشوند که دقیقا با جملات کتاب درسی مشابه اند ولی مفهوم نادرستی را می رسانند. بنابر این ضمیر ناخودآگاه شما را به اشتباه انداخته و بدون تجزیه و تحلیل شما این گزینه ها را درست تشخیص دهید

منبع: تیم كنكوري آکامی

اگه سوالی در مورد این مقاله داشتید بخش دیدگاه ها مطرح کنید در سریع ترین زمان جواب میدیم!

سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید،مشاوران ما در سریع ترین زمان پاسخ خواهند داد

دیدگاه‌ها ۰