سبد خرید

رمز موفقیت در کنکور چیه؟ + برای تمام رشته ها

رمز موفقیت در کنکور  چیه؟ + برای تمام رشته ها

تا حالا با خودتان فکر کردین رمز موفقیت در کنکور چیه؟ مگر برای موفق شدن و کسب رتبه برتر در کنکور نیاز به رمز و رازی هست؟ و کلی سوال دیگه که هر دانش آموزی که نزدیک کنکور هست، توی ذهنش می چرخه. جواب این سوال این هست که برای رسیدن به هدف همیشه رمز و عواملی تاثیر دارند.

اکنون در آکامی، عوامل موفقیت در کنکور را بهتون توضیح می دهم.

 

عوامل و رمز موفقیت در کنکور چیه؟

برخی تصور اشتباه دانش آموزان این هست که برای کنکور، مثل مدرسه درس می خوانند ولی این کار غلط است زیرا که برای کنکور مهم اینه که خوب تست بلد باشید و از زمان تون به خوبی استفاده کنین.

در اینجا عواملی هست که باعث میشه یه قدم به کسب رتبه عالی در کنکور نز دیک تر بشی.

 

  • مهار استرس رمز موفقیت در کنکور

بی شک استرس یکی از مشکلاتی می باشد که همه کنکوری ها با آن دست و پنجه نرم می کنند؛ استرس روی قدرت یادگیری و حافظه تون تاثیر منفی میزاره و شما از موفقیت در کنکور دور میکنه.

برای حل این مشکل باید استرس خود را مهار کرده و از روش هایی همچون ورزش های هوازی ، ریلکسیشن و همچنین تمرین های ذهنی استفاده کنین. در صورتی که با این روش ها نتونستین از شر استرس خلاص بشین؛ بهتره به یک مشاور مراجعه کنین.

 

  • افزایش اعتماد به نفس

برخی کارشناسان، تحقیقاتی روی تعداد زیادی دانش آموز انجام دادند و متوجه شدند که نیمی از عوامل موفقیت در کنکور به سطح دانش و درس خواندن بوده و نیمی دیگر میزان روحیه و اعتماد به نفس.

پس باید خودتان را دست کم نگیرید و اعتماد به نفس خود را بالا ببرید ؛ در نتیجه لازم است عوامل کاهش دهنده اعتماد به نفس را نیز حذف کنید. از مقایسه کردن خود با دیگران پرهیز کرده و تنها عملکرد خود را بررسی کرده و به فکر پیشرفت کردن باشین.

مینی دوره عزت نفس دانش آموزان

 

  • برنامه ریزی صحیح و اصولی

یکی از عوامل تاثیر گذار در موفقیت در کنکور ، داشتن برنامه ریزی اصولی و صحیح هست. پس یک برنامه اصولی و دقیق در نطر بگیرین و حتما به آن عمل کنید تا به هدف  تون برسین.

مثلا ساعات مطالعه هر درس مشخص کنین و طبق این برنامه پیش بروید. این طوری ساعت های درسی و استراحت و تفریحون مشخص میشه و وقت کم نمی آورین.

 

راهکارهایی برای افزایش ساعات مطالعه روزانه کنکور

نتیجه گیری

برای رسیدن به هر هدفی تلاش و پشتکار نیاز است ؛ موفقیت در کنکور نیز هدف بسیاری از دانش آموزان هست. قبل از شروع عوامل بالا رعایت کنین، بدانید که حتما موفق می شین.

بی شک سال آینده از دانشجویان دانشگاه های برتر خواهید بود.

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

 

منتظر تجربیات خودتون در این روش جمع بندی در قسمت کامنت ها هستیم 🙂

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

دیدگاه‌ها ۱