سبد خرید

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور سراسری

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور سراسری

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور مبحث زبان فارسی در کنکور معمولا با ۵ سوال در بحث های نگارش، جمله­ ساده و اجزای آن، ساختمان واژه و نقش دستوری واژه، واژه و تکواژ و وابسته ها و وابسته های وابسته مطرح می شود، که به دلیل اینکه جز سوالات پایانی درس ادبیات هستند، معمولا داوطلبان یا وقت کم می آورند یا چون با عجله پاسخ می دهند، پاسخ ها نادرست از آب در می آید.

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور

▪️پیشنهاد ما این است که اگر واقعا مطمئن نیستید به سوالات این مبحث پاسخ ندهید، چون جواب اشتباه از بدون پاسخ گذاشتن تست قطعا ضررهای بسیاری دارد. اما نکته دیگری که قابل توجه است این است که اگر در این مبحث به تسلط خوبی رسیده باشید، می توانید به راحتی از بقیه دانش آموزان در این درس سبقت بگیرید.

▪️این را هم بگوییم که وجود پنج مبحث بالا به صورت قطعی نمی باشد اما آمدنشان در کنکور از باقی مباحث محتمل ترند.

▪️یکی از مواردی که در زبان فارسی کنکور دانش آموزان را می ترساند، بحث تکواژ و شمارش آن هاست. راه های متفاوتی برای این کار وجود دارد، مثلا می توانید با مداد خود تکواژها را جدا کنید و بشمارید و یا همین طور که متن را مطالعه می کنید،

تکواژهایش را محاسبه کنید و یا هر راهی که به نظرتان ساده تر می آید انجام دهید، اما نکته قابل توجه این است که یک روش را از اول انتخاب کنید و روی آن تمرکز داشته باشید و تست ها را با آن بزنید.

روش مطالعه زبان فارسی در ادبیات کنکور سراسری

▪️این را هم فراموش نکنید که در تست هایی که می زنید ممکن است به واژه هایی برخورد کنید که تکواژ های آن را نمی دانید تمام این واژه ها را برای خودتان به طور جداگانه یادداشت کنید و گاهی آن ها را مرور کنید.

▪️برای ترکیبات وصفی و اضافی هم می توانید ترکیب ها را با نشانه خاصی علامت گزاری کنید. مثلا ترکیبات وصفی را با دایره و ترکیبات اضافی را با مثلث مشخص کنید و سپس آن ها را بشمارید. تشخیص این ترکیبات چندان دشوار نیست و کافی ست از بعضی ترفندها که معمولا معلمان می گویند استفاده کنید و به جواب برسید.

در کل مهم ترین نکته ای که در زبان فارسی باید رعایت کنید داشتن تمرکز و دقت است

#ادبیات_کنکور / برای دوستای کنکوریتون بفرستید…

منبع: تیم كنكوري آکامی

اگه مشکل درسی،کنکوری،مشاوره ای یا…. داشتین میتونید توی گروه دورهمی کنکوری ما عضو بشید…

سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید،مشاوران ما در سریع ترین زمان پاسخ خواهند داد

دیدگاه‌ها ۲