سبد خرید

معرفی رشته ریاضی / کدام رشته ریاضی بهتر است؟

معرفی رشته ریاضی / کدام رشته ریاضی بهتر است؟

معرفی رشته ریاضیمعرفی رشته ریاضی

رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان یکی از رشته های نظری می باشد. مهمترین مرحله انتخاب رشته می باشد زیرا روی کل زندگی تاثیر گذار می باشد. علم ریاضی، علم نظم می باشد و هدف آن جستجو و یافتن درک نظم نهفته در پدیده ها است. قانونمند کردن تجربیاتی که در مخلوقات دیده می شود از کارهای این علم می باشد. از دانش و علم ریاضی در کارهای روزمره زیاد استفاده می شود. شغلی که داریم هر چه تخصصی تر باشد بیشتر به ریاضی مرتبط می شود. حتی پیشرفت تکنولوژی به علم ریاضی مرتبط است.

 

شما کاربران گرامی سایت مشاوه و اموزشی آکامی میتوانید جهت ارتباط با مشاوران ما برای انتخاب رشته کنکور 1401 از ظریق چت باکس گوشه سایت شماره خودتان را ثبت کنید.

عموما میگن اگه میخوای توی رشته ریاضی فیزیک موفق باشی باید IQ بالایی داشته باشی. یادت باشه IQ یک توانایی قابل پیشرفته و ذاتی نیست. اینطوری نیست که IQ شما از بدو تولد ثابت باشه. بنابراین اگه به تحلیل و حل مسئله علاقه داری، رشته ریاضی فیزیک برات خوبه. اما بدیش اینه که توی دانشگاه یک مقدار رشته های مهندسی خشک هستند و باید اوایل کارت به حقوق خیلی کم کار کنی چون مهندسی توی دانشگاه با دنیای واقعی متفاوته. باید یک مقدار صبور باشی اما نتیجه صبر و پشتکارش اصلا بد نیست. تا یادم نرفته اینم بگم که اگه میخوای توی این رشته بخصوص خارج از ایران موفق باشی توی دانشگاه تا میتونی نرم افزارهای تخصصی رشته ات رو یاد بگیر و سعی کن باهاشون پروژه انجام بدی در مهاجرتت و پیدا کردن کار خیلی تاثیر داره!!!

رشته ریاضی فیزیک

رشته‌ ریاضی‌ دارای گرایش‌ های ریاضی‌ محض‌ و کاربردی‌ و دبیری است. ریاضیات‌ کاربردی‌ به‌ شاخه‌ای‌ از ریاضی‌ می‌گوییم‌ که‌ کاربرد عملی‌ مشخصی‌ داشته‌ باشد. مثلا در اقتصاد، کامپیوتر، فیزیک‌ یا آمار و احتمال‌ کاربرد داشته‌ باشد و ریاضی‌ محض‌ نیز به‌ شاخه‌ای‌ گفته‌ می‌شود که‌ به‌ نظریه‌پردازی‌ ریاضی‌ می‌پردازد. اما چندسالی است که رشته ای به اسم ریاضیات و کاربردها آمده و این دو رشته را ترکیب کرده است. دبیری هم از گرایش ها است که هدف از شاخه دبیری تربیت دبیران و کارشناسان متخصص آموزش است که پاسخگوی نیازهای آموزش و پرورش کشور در سطوح پیش‌دانشگاهی باشند.

جهت اطلاع از اخرین اخبار و زمان برگزاری همایش های مجموعه اموزشی و مشاوره ای اکامی مارا در اینیستاگرام و تلگرام دنبال کنید.

دیدگاه‌ها ۰