سبد خرید

نحوه کاهش اضطراب و کنترل استرس در امتحان و کنکور

نحوه کاهش اضطراب و کنترل استرس در امتحان و کنکور

نحوه کاهش اضطراب و کنترل استرس

دانش آموزان زیادی هستند که همیشه پیش از آغاز دوره امتحانی، با استرس مواجه می شوند و نمی دانند علت این اضطراب امتحان چیست . این مسئله به خاطر ترسی است که از آزمون دارند و در نتیجه آنها را درگیر خود می کند. در اصل مهمترین دلیل بروز ترس، نتیجه ای است که آنها فکر می کنند ممکن است از امتحان به دست نیاورند. که این نتیجه منجر به عدم قبولی آنها در آزمون خواهد شد. نیازی به نگرانی نیست، زیرا می توان با یک برنامه ریزی مناسب به کاهش اضطراب امتحان در دانش آموزان کمک کرد.

زمان محدودی برای آغاز امتحان ها باقی مانده است و این مسئله در دانش آموزان ترس و اضطراب بسیاری ایجاد کرده است. بدون شک در کنار رفتارهایی که خود دانش آموز باید به آنها توجه کند، پدر و مادر نیز در کاهش اضطراب امتحان فرزند خود نقش اساسی خواهند داشت. خانواده ها باید بهترین برنامه ریزی تحصیلی را برای فرزند خود انجام دهند و در مورد نحوه مطالعه با ایشان صحبت کنند.

البته در کنار این موارد توجه به نکات تغذیه ای نیز می تواند برای دانش آموزان و کاهش استرس و ترس آنها موثر واقع شود. پس توجه به هر یک از این نکات توسط دانش آموز و خانواده ایشان، می تواند به کاهش استرس و ترس پیش از امتحان منجر شود.

 

اینستاگرام مشاوران آکامی | کانال تلگرام مشاوران آکامی

برای ارتباط با مشاوران تیم آکامی با شماره 09127003519 تماس بگیرید…

دیدگاه‌ها ۰