سبد خرید

چگونه استرس کنکور را مهار کنیم؟

چگونه استرس کنکور را مهار کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که داوطلبان قبل از برگزاری کنکور با آن مواجه هستند، استرس است. رهایی از استرس کنکور آرزوی هر داوطلبی است، زیرا داوطلبانی که با استرس به سراغ کنکور می‌روند معمولا نتایج مناسبی کسب نمی‌کنند. مطالعه برای کنکور به طور طبیعی نگرانی دارد، بنابراین تصور نکنید که با یک موضوع غیر طبیعی همراه هستید. که با کاهش آن می‌تواند به داوطلبان در کسب یک رتبه عالی کمک کند. با آکامی همراه شوید تا از شر این  رهایی پیدا کنین. 😉

 

استرس کنکور چگونه ایجاد میشه؟

اول باید منشأ و عوامل ایجاد کننده استرس پیدا کنیم که هر کدام از مؤلفه های روانشناختی که داوطلبان تجربه می کنند بعد سراغ مهار یا کاهش آن برویم. البته عوامل بسیاری در ایجاد استرس کنکور موثرند که ما به برخی از این ها اشاره می کنیم.

 

چگونه استرس کنکور کاهش بدیم؟

 

  • ایجاد عادت‌های خوب برای مطالعه

اگر به دنبال غلبه بر استرس کنکور هستید باید از عادت‌های خوبی برای مطالعه استفاده کنید. کاهش استرس رهایی از آن یک امتیاز مثبت برای داوطلبان محسوب می‌شود. اکثر داوطلبان به خوبی برای  جلسه امتحان آماده می شوند ولی هنگام کنکور نگران هستند و نتیجه ی خوبی را بدست نمی آورند.

استرس کنکور

 

  • مدیریت زمان

با هدف گذاری و اولویت بندی این هدف ها میتوان ميزان آشفتگی ذهن را کاهش داد. پس از هدف گذاری، باید آنها را به اهداف جزیی تر تقسیم نمود و فعالیت های لازم را برای رسیدن به آنها در طول روز و هفته و ماه قرار داد. هرشب برای روز بعد برنامه ریزی کنید تا بدانید چه فعالیت هایی و در چه محدوده ی زمانی باید انجام شود

 

مدیریت زمان برای رهایی از استرس کنکور

 

  • مصرف قند و شکر را کاهش دهید

شاید بسیاری از داوطلبان فکر می‌کنند که تنها درس خواندن یا نخواندن موجب استرس در کنکور می‌شود. تحقیقات علمی نشان می‌دهد که وقتی استرس دارید در بدن کورتیزول – هورمون استرس ترشح می‌شود. کورتیزول بر میزان قند شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین هر چه میزان مصرف قند و شکر شما بیشتر شود، احساس استرس بیشتری خواهید داشت.

چند نکته طلایی برای روز کنکور

 

  • ورزش بهترین راه حل استرس کنکور

روحیه را ارتقاء می دهد؛ برای این که افزایش جریان خون میتواند پاسخگویی مغز به اضطراب را افزایش دهد. ورزشهای هوازی مانند پرش، شنا، دوچرخه سواری یا پیاده روی بهترین نوع ورزش است.

ورزش راه حل استرس در کنکور

  • کنترل استرس با خواب کافی و با کیفیت

بدون داشتن خواب مطلوب نمی توانید تمرکز کافی بر روی دروس داشته باشید. همچنين کم خوابی سبب استرس و حس خستگی می شود و قدرت یادگیری و حافظه را کاهش می دهد. شام سبکی بخورید تا بتوانید راحت بخوابید. خواب کافی به خصوص در شب آخر اهمیت زيادي دارد.

 

سخن آخر

کنکور یکی از مهم‌ترین آزمون‌هایی است که داوطلبان در طول تحصیل باید با آن مواجه شوند. استرس در سر جلسه یک امر بسیار طبیعی است، اما استرس بیش از حد به عملکرد داوطلبان در کنکور آسیب می‌زند. بنابراین داوطلبان تا حد امکان باید تلاش کنند که استرس نداشته باشند.

 

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

منتظر تجربیات خودتون در این روش جمع بندی در قسمت کامنت ها هستیم 🙂

 

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

 

دیدگاه‌ها ۲