سبد خرید

انتخاب رشته کنکور 1401

انتخاب رشته کنکور 1401

انتخاب رشته کنکور 1401

 

 

 

افرادی که مجاز به انتخاب رشته کنکور 1401 شدند در تاریخ معینی وارد سایت سنجش به نشانی sanjesh.org شده و فرم انتخاب رشته خود را تکمیل نمایند. لازم به ذکر است که برای انتخاب رشته کنکور 1401 مطالعه دفترچه انتخاب رشته جهت آگاهی از شرایط و ضوابط انتخاب رشته الزامی می باشد.

 

بعد از اعلام نتایج اولیه داوطلبانی که تمایل به انتخاب رشته کنکور سراسری دارند می بایست دفترچه انتخاب رشته را با دقت مطالعه کرده، سپس کد رشته محل های مورد نظر خود را بر اساس اولویت هایشان وارد سایت سنجش نمایند.

 

در انتخاب رشته کنکور 1401، داوطلبان مجاز به انتخاب 150 رشته محل از میان رشته محل های ارائه شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور می باشند. به دلیل حساسیت این مرحله، نحوه چینش اولویت های افراد امری مهم تلقی می شود زیرا وجود اشتباه در فرم انتخاب رشته ممکن است شانس ورود فرد به رشته مورد علاقه اش را از وی سلب نماید. به همین خاطر در این مقاله جزئیاتی از قبیل زمان، شرایط و نحوه انتخاب رشته کنکور 1401 پرداختیم.

زمان و شرایظ انتخاب رشته کنکور 1401

 

 

 

 

زمان و شرایط انتخاب رشته کنکور 1401

بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری 1401 طی دو روز متوالی دفترچه انتخاب رشته همه گروه های آزمایشی (ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان) روی سایت سنجش به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد. داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه کنکورسراسری 1401 مجاز به انتخاب رشته شدند، می توانند در تاریخ مشخص شده نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

سال گذشته انتخاب رشته کنکور سراسری در تاریخ 14 مرداد ماه آغاز و تا 18 همان ماه ادامه یافت. پیش بینی می شود این بازه زمانی برای انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 نیز تکرار شود. بنابراین توصیه می کنیم عضو کانال تلگرام مجموعه آموزشی مشاوره ای آکامی باشید تا از تمام اخبار مربوط به انتخاب رشته کنکور سراسری 1401 مطلع شوید.

 

داوطلبانی مجاز به انتخاب رشته کنکور 1401 خواهند بود که شرایط گفته شده برای انجام آن را داشته باشند. در این قسمت مهم ترین شرایط انتخاب رشته کنکورسراسری شامل موارد زیر می شود:

  1. ثبت نام در کنکور سراسری 
  2. دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 1401
  3. حضور در جلسه آزمون کنکور 1401
  4. مجاز به انتخاب رشته شدن حداقل در یکی از دوره های روزانه، غیر روزانه (شامل شبانه، پردیس خودگردان، پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد)
دیدگاه‌ها ۰