سبد خرید

نقش والدین دانش آموزان کنکوری + وظایف و نحوه رفتار والدین

نقش والدین دانش آموزان کنکوری + وظایف و نحوه رفتار والدین

آزمون کنکور سراسری، به عنوان راهی برای ورود داوطلبان به دانشگاه و ادامه تحصیله. در این میان، والدین دانش آموزان کنکوری ، نقش مهمی در تشویق فرزندانشون و مشارکت با اون ها در تمام زمینه ها برای فراهم کردن شرایط لازم رو دارند.

اگه شما هم علاقه دارید، فرزندتون در این آزمون، سربلند و موفق ظاهر باشه، ادامه این مطلب از آکامی رو دنبال کنید.

وظایف والدین دانش آموزان کنکوری

حتما شما هم به عنوان پدر یا مادر، نقش والدین در موفقیت دانش آموزان کنکوری رو به خوبی درک می کنید و می دونید که این چقدر مهمه که بتونید بهترین شرایط ممکن رو برای فرزندتون فراهم کنید.

از طرف دیگه، مدارس هم اغلب تلاش می کنند، محیطی رو برای دانش آموزان فراهم کنند که از این طریق، فرصت های فوق برنامه بیشتری رو ارائه بدن.

اما وظایف پدرها و مادرها در قبال فرزندانشون چی هست که بتونن اون ها رو به اندازه کافی برای این آزمون آماده کنن تا بیشترین شانس موفقیت در کنکور رو داشته باشن؟

برای این منظور، ادامه مطلب رو والدین کنکوری ها بخوانند .

وظایف و نقش والدین در موفقیت دانش آموزان کنکوری

1. تدوین برنامه مطالعاتی

اولین وظیفه شما والدین دانش آموزان کنکوری ، اینه که برای آماده سازی فرزندتون، یک برنامه مطالعه موثر با نظر مشاوران تحصیلی ایجاد کنید. در این برنامه باید نقاط قوت، ضعف، علایق و سبک یادگیری فرزندتون رو در نظر داشته باشید تا بتونه به موفقیت فرزندتون کمک کنه.

همچنین می‌تونید اهداف مطالعاتی رو به بخش های کوچک تر تقسیم کنید که قابل دستیابی باشه. این کار به فرزندتون کمک می کنه تا در زمان مطالعه، کمتر احساس خستگی و ناامیدی کنه.

2. شناسایی نقاط قوت و ضعف

فراموش نکنید نقش والدین در موفقیت دانش آموزان کنکوری ، کم نیست. سعی کنید نقاط قوت و ضعف فرزندتون رو شناسایی و روی اون ها کار کنید. به عنوان مثال اگه درسی هست که فرزندتون در اون مشکل داره، می تونید از راه هایی مثل گرفتن یک معلم خصوصی برای سریع‌تر کردن روند یادگیری اون ها قبل از آزمون کمک بگیرید.

علاوه بر این، گفت‌وگو با معلمان یا مشاوران متخصص در این زمینه، می تونه بینشی رو در مورد نحوه عملکرد فرزندان در شرایط آزمون و جلسات تمرینی ارائه بده که بتونیم بهتر درک کنیم چگونه با فرزند کنکوری رفتار کنیم .

3. ثبت نام در آزمون های آزمایشی

جدای از مطالعه در مدرسه و خانه، منابع دیگه ای هم برای کمک به آمادگی فرزندتون در کنکور وجود داره که می تونید از اون ها استفاده کنید؛ مثل ثبت نام و شرکت در آزمون های آزمایشی که از سمت موسسات مختلفی همچون قلمچی، گاج، گزینه 2 و … به صورت منظم ارائه می شه.

این موسسات، علاوه بر برگزاری آزمون های زمانبندی شده، با ارائه راهنمایی و پشتیبانی بیشتر، سطح استرس کلی دانش آموز رو کمتر می کنن. همچنین، شرکت در این آزمون ها باعث میشه تا فرزندتون با فرمت سوالات کنکور واقعی و نحوه زمانبندی برای پاسخ به سولات، بیشتر آشنا بشه.

چند توصیه به والدین دانش آموزان

توصیه به والدین دانش آموزان برای آزمون کنکور

با نزدیک شدن به ماه های اخر کنکور، اولیا دانش آموزان ، ممکنه چندین حس ترکیبی از شادی و هیجان گرفته تا اضطراب و استرس رو تجربه کنن.

اما نقش والدین در موفقیت دانش آموزان کنکوری خیلی می تونه موثر باشه. بنابراین، در ادامه، چند توصیه به والدین دانش آموزان داریم که برای اطمینان از آمادگی فرزندتون در کنکور می تونه کمک کننده باشه.

  • آماده سازی فرزندان برای کنکور: همه والدین دانش آموزان کنکوری ، باید از اهمیت آماده سازی فرزندانشون برای موفقیت در آزمون سراسری آگاه باشن.

در این زمینه، راهکارهای زیادی وجود داره که اولیا دانش آموزان می تونن برای اطمینان از موفقیت فرزندشون از اون ها استفاده کنن؛ به عنوان مثال تطبیق دادن سبک یادگیری فرزندان با دروس مورد مطالعه اش، ایجاد برنامه ای متناسب با زمان و توان اون ها و همچنین حمایت بدون وقفه از فرزندان در روزهای قبل از کنکور.

  • بررسی دفترچه سوالات کنکور: حتما اطلاع دارید، با تغییراتی که در کنکور سال جدید نسبت به سال های گذشته ایجاد شده، دفترچه سوالات آزمون، تنها شامل دروس تخصصی هست.

بنابراین، توصیه به والدین دانش آموزان اینه که اطمینان داشته باشید فرزندتون از قبل، با لیست دروس دفترچه سوالات مربوط به گروه آزمایشی خودش آشنایی داره تا بتونه عملکرد مناسبی در زمان پاسخگویی داشته باشه. این نقش والدین در کاهش استرس کنکور خیلی اهمیت داره.

  • ایجاد محیط مثبت: یک نقش والدین در کاهش استرس کنکور برای فرزندان، ایجاد یک محیط مثبت و آرام هست. این به دانش آموز کمک می کنه تا در طول روز، تمرکز بیشتری روی دروس خودش داشته باشه.

از طرف دیگه ایجاد اعتماد به نفس در فرزندتون خیلی می تونه در موفقیتش توی کنکور موثر باشه. پس سعی کنید فرزندتون رو با کلمات تایید و تمجید در طول دوره آماده سازی تا روز آزمون تشویق کنید.

سخن آخر

این مقاله، از جمله مقالاتیه که لازمه والدین کنکوری ها بخوانند تا از وظایف و نحوه برخورد با فرزندشون قبل از آزمون سراسری مطلع بشن.

امیدواریم با خوندن این مطلب، درکمون از این که چگونه با فرزند کنکوری رفتار کنیم ، بیشتر شده باشه. لطفا شما هم تجربیات خودتون درباره آماده سازی فرزندانتون برای کنکور رو با ما به اشتراک بذارید.

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

منتظر تجربیات خودتون در این روش جمع بندی در قسمت کامنت ها هستیم 🙂

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

دیدگاه‌ها ۰