سبد خرید

چند اشتباه مطالعاتی کنکوری،شاید شما هم داشته باشید!

چند اشتباه مطالعاتی کنکوری،شاید شما هم داشته باشید!

چند اشتباه مطالعاتی کنکوری

 

چند اشتباه مطالعاتی کنکوری،شاید شما هم داشته باشید!در این مقاله به مهم ترین و غیرقابل جبران ترین اشتباهات یک دانش اموز و داوطلب کنکوری می پر دازیم که اگر یک کنکوری یا دانش آموز سال دهم یا یازدهم هستید بر شما مطالعه این مقاله شدیدااا واجب است!! پس با ما همراه باشید براتون کامل توضیح بدیم!

چند اشتباه مطالعاتی کنکوری،شاید شما هم داشته باشید!

در این زنگ مشاوره ای آکامی می پردازیم به این اشتباهات رایج کنکوری که مطمئنم حداقل یکی از  این اشتباهات رو حتی اگه خیلی کنکوری هم خونده باشید انجام میدادید!

خواندن یک یا دو درس در طول روز اشتباه است

باید تنوع مطالعاتی متعادل در طول روز وجود داشته باشد یعنی حداقل ۴یا ۵ درس باید در برنامه روزانه شما وجود داشته باشد.

افراط و تفریط در مطالعه دروس اشتباه است

برای مثال صرف کردن وقت زیاد برای تک دروس اقتصاد و روانشناسی “افراط” و اختصاص ندادن زمان برای دروس فلسفه و ریاضی “تفریط” محسوب میشود لذا باید یک تعادل در زمان مطالعه هر درس با توجه به وضعیت شما در آن درس وجود داشته باشد.

 

مطالعه کردن و مرور نکردن اشتباه است

مهم ترین نکته برای پیشرفت و کسب نتیجه بهتر در آزمون ها مرور مجدد مباحث است. از مرور کردن خسته نشوید و زمان مناسبی را برای مرور کردن اختصاص بدهید. وقت مرور نباید به اندازه زمان مطالعه کردن باشد بلکه تنها نکات اساسی و مهم هر درس باید مرور شوند.

 

 حذف کامل یک درس از برنامه مطالعاتی اشتباه است

چرا که اولاً تا زمان کنکور وقت مناسبی باقی مانده و شما می توانید تمام دروس را در برنامه مطالعاتی خود جای دهید و ثانیاً اگر در درسی ضعیف هستید به طور خوشبینانه به برخی از مباحث آن می توانید مسلط شوید. برای مثال اکثر دانش آموزان در حل مسائل درس ریاضی و آمار مشکل دارند اما یادگیری مباحث بخش آمار آن معمولا ساده است‌ و میتوانید از این قسمت در آزمون ها درصد بهتری کسب کنید. مباحث پر تکرار کنکورهای سال قبل را مطالعه کنید.

تست نزدن اشتباه است.
بدیهی و کاملا روشن است است که ساختمان کنکور بصورت تستی بنا شده است بنابر این پس از مطالعه باید وقت مناسبی را صرف تست زدن کنید تا مهارت لازم برای تست زنی را بدست بیاورید.

@Acamy_IR | تیم كنكوري آکامی

منبع: تیم كنكوري آکامی

اگه مشکل درسی،کنکوری،مشاوره ای یا…. داشتین میتونید توی گروه دورهمی کنکوری ما عضو بشید…

سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید،مشاوران ما در سریع ترین زمان پاسخ خواهند داد

دیدگاه‌ها ۰