سبد خرید

راهنمای برنامه ریزی برای سال جدید + نمونه جدول برنامه ریزی

راهنمای برنامه ریزی برای سال جدید + نمونه جدول برنامه ریزی

در برنامه ریزی برای سال جدید ، در نظر گرفتن آنچه که می خواهیم از امسال در عادات روزانه خودمون حفظ کنیم یا تغییرش بدیم، اهمیت پیدا می کنه. ما می‌دونیم که می‌تونیم یکسری اهداف برای خودمان تعیین کنیم، اما قطعا بدون داشتن برنامه ریزی، مسیر رسیدن به این اهداف رو در سال جدید، از دست می‌دیم.

بنابراین، اینجا در آکامی، نکاتی رو برای شما عزیزان بیان می کنیم که بتونید در تعیین برنامه ریزی سالانه تون، موفق تر از قبل عمل کنید.

اهمیت برنامه ریزی برای سال جدید

اهمیت برنامه ریزی سالانه

احتمالا، این سوال براتون پیش آمده که چرا یک سال کامل رو از قبل باید برنامه ریزی کنیم؟

جواب این سوال کاملا واضحه. به دلیل این که برنامه ریزی سالانه ، روندیه که بزرگترین تغییر دهنده سبک زندگی شماست که در مدت طولانی همراه تونه. در این برنامه، با تعیین کردن اهداف خود، مسیر پیش روتون مشخص تر و هدفمندتر میشه که درصد موفقیت و عملکردتون رو بیشتر می کنه.

به این فکر کنید که اگه هدفی نداشتید، در طول روز چه کاری انجام می دادید؟ مطمئنا، جز تکرار روتین زندگی انجام کارهای بیهوده مثل نشستن روی کاناپه و تلویزیون تماشا کردن، کاری انجام نمی دادید.

بنابراین، با اضافه کردن فعالیت ها و اهدافیُ مثل رویدادهای مدرسه و دانشگاه، جشن و تولدها، جلسات و همایش ها، تاریخ های سفر، رویدادهای ورزشی، قرار ملاقات با پزشک و … به تقویم سالانه تون، زمان کافی برای انجام برنامه های از پیش تعیین شدتون خواهید داشت.

مقاله های سایت آکامی که پیشنهاد میکنم بخونید

نکات طلایی برنامه ریزی برای سال جدید

در اینجا چند نکته مهم رو بیان می کنیم تا کمکی باشه برای اینکه بدونیم چطور برای سال جدید برنامه ریزی کنیم . همینطور با انجام این برنامه بتونیم در قبال اهدافی همچون موفقیت در امتحانات، کنکور یا آزمون های دیگه که برای امسال تعیین کرده ایم پاسخگو باشیم.

نحوه برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید در تقویم سالانه

1. تعیین تصمیمات و اهدافی که قابل اندازه گیری و دستیابی باشد

هدف از ایجاد اهداف در برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید ، اینه که شما این اهداف رو بتونید در برنامه روزانه تون پیاده کنید و برای رسیدن به آن ها تلاش کنید؛ تعیین اهداف با این طرز فکر به شما کمک می کنه تا در مسیر انجام اهداف و برنامه هایی که تعیین کرده اید، بمونید. سعی کنید هم اهداف بلندمدت داشته باشید و هم کوتاه مدت تا به شما کمک کنه در طول سال کارآمدتر عمل کنید.

خارج شدن از مسیر اهداف و از دست دادن آن ها خیلی ساده است؛ اما شما می تونید در برنامه تون، برای ایجاد انگیزه، زمانی که به اهدافتون رسیدید، پیشرفت خودتون رو اندازه گیری کنید و از رسیدن به موفقیت تون مطمئن بشید.

2. اولویت قرار دادن سلامتی خود

برنامه ریزی سالانه تون رو با اولویت قرار دادن بهبود سلامتی خودتون شروع کنید؛ چراکه اگه بدن شما سالم نباشه و توانایی جسمی و روحی مناسبی نداشته باشید، قطعا در برنامه رسیدن به اهداف و مطالعه دروس مدرسه و دانشگاه خود با مشکل روبرو می شوید.

همه ما مشکلات سلامتی متفاوتی داریم؛ بنابراین، بهترین کار اینه که این مشکلات رو فهرست کنید تا بتونید با آن‌ها مقابله کنید و سلامتی تون رو به دست بیارید.

3. مدیریت زمان

مدیریت زمان در برنامه ریزی برای سال جدید ، یک منبع حیاتی برای دستیابی به اهدافه؛ بنابراین بهترین برنامه برای ایجاد اهداف جدید می تونه مبتنی بر مدیریت زمان به شیوه های مفید و کارآمد باشه. به عنوان مثال، اگه هدف شما در برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید، اینه که زمان بیشتری رو برای مطالعه دروس کنکوری خود بگذرونید، بهتر می تونید روزتون رو طوری برنامه ریزی کنید که بیشترین زمان رو به این کار اختصاص بدید.

نمونه برنامه ریزی برای سال جدید

دونستن برنامه‌های آینده، ممکنه برای هر فردی سخت به نظر برسه و نتونه اهدافی که می خواد رو به طور واضح مشخص کنه؛ اما در حقیقت برنامه ریزی برای سال تحصیلی جدید ، آنقدرها هم سخت نیست و کاملا ارزش وقت و انرژی شما رو داره که بخواهید برای تنظیم این برنامه تلاش کنید.

بنابراین، در ادامه، یک نمونه برنامه ریزی برای سال جدید نشون دادیم که می تونید در ابتدای سال از آن ایده بگیرید.

جدول نمونه برنامه ریزی برای سال جدید

سخن آخر

مطمئنا با این نکاتی که در برنامه ریزی برای سال جدید به آن ها اشاره کردیم، متوجه این که چطور برای سال جدید برنامه ریزی کنیم شدید. این مقاله شما رو در مراحل برنامه ریزی کل سال آینده تون راهنمایی می کنه.

شما هم می تونید تجربه تون در زمینه برنامه ریزی برای اهدافی که دارید رو در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

منتظر تجربیات خودتون در این روش جمع بندی در قسمت کامنت ها هستیم 🙂

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

دیدگاه‌ها ۱