سبد خرید

اهمیت دو ماه پایانی کنکور

اهمیت دو ماه پایانی کنکور

 

اکثر دانش آموزان موفق می دانند که با به کارگیری چند استراتژی مطالعه ساده اما موثر در دو ماه پایانی کنکور، به نتایج قابل قبولی در رشته مورد نظرشان می رسند.

ما در مجموعه آکامی، با داشتن سال ها تجربه و مشاوره در زمینه های مختلف تحصیلی، به شما می گوییم که آماده شدن برای کنکور، به طور موثر از یادگیری نحوه مطالعه دقیق تر ناشی می شود.

پس با آکامی همراه باشید؛ چراکه در ادامه این مقاله، مواردی را برای شما داوطلبان عزیز بیان می کنیم که شما را به مسیر موفقیت در کنکور نزدیک تر می کند.

راهکارهای عملی موفقیت در دو ماه پایانی کنکور

اگر از آن دسته دانش آموزان یا داوطلبانی هستید که در ماه های گذشته، فرصت درس خواندن یا تست زنی نداشته اید و اکنون با رسیدن به ماه های اخر کنکور، دچار استرس کنکور شده اید، نگران نباشید؛ ما در این بخش چند راهکار مفید به شما معرفی می کنیم که می تواند وضعیت شما را بهبود بخشد.

توصیه های دو ماه آخر کنکور

 

 

1. دریابید که آزمون شما چگونه خواهد بود

آماده سازی در دو ماه آخر کنکور را ابتدا با یادگیری در مورد قالب آزمون و تعداد سوالات هر بخش شروع کنید تا از این طریق بتوانید برنامه ریزی دقیق تری انجام دهید. این کار را می توانید با بررسی تست های سال های گذشته که از نظر ساختار و محتوا مشابه سایر آزمون های کنکور است، انجام دهید.

2. حافظه خود را بهبود دهید

شاید، تقویت حافظه در یک دوره کوتاه، تقریبا غیرممکن به نظر بیاید اما شما می توانید با اصلاح افکار و عادات خود، مهارتتان را در به خاطر سپردن مطالب افزایش دهید.

در واقع، بهبود حافظه به میزان استفاده شما از حافظه بستگی ندارد، بلکه به نحوه استفاده از آن بستگی دارد؛ بنابراین، حافظه خود را در برنامه دو ماه آخر کنکور، با ایجاد عادت از توجه دقیق به مطالبی که می خواهید به خاطر بسپارید، تقویت کنید.

فراموش نکنید که خواب کافی و خوردن وعده های غذایی مناسب، از عوامل ضروری برای حافظه قوی هستند.

3. مطالب را تجسم کنید

 

تجسم مطالب در برنامه دو ماه آخر کنکور

در حین یادگیری در دو ماه آخر کنکور، سعی کنید تا حد امکان تصاویر و مطالب را تجسم کنید. برای این کار مطمئن شوید که تصویر واضحی از فرمول ها، نام، تاریخ یا مطالب دیگری که در حال یادگیری آن هستید دارید. این گونه با تکیه بر حس بینایی، می توانید مطالب را آسان تر به خاطر بسپارید.

یادداشت برداری کردن یکی دیگر از روش هایی است که دید واضحی برای داوطلب ایجاد می کند. استفاده از این روش، یک معجزه در دو ماه پایانی کنکور برای موفقیت در آزمون است.

4. مطالعه را محدود به یک مکان نکنید

با تغییر محیط خود، مغز خود را مجبور می کنید تا اطلاعات مشابهی را در مکان های مختلف به خاطر بیاورد.

به همین دلیل است که بسیاری از داوطلبان ترجیح می دهند برای موفقیت در دو ماه پایانی کنکور، در خانه، کتابخانه یا کلاس درس، میزان مطالعه خود را توسعه دهند. این امر، شانس آن ها را برای کسب رتبه قبولی افزایش می دهد.

5. توجه خودتان را روی آزمون قرار دهید

تمرکز روی آزمون برای موفقیت در دو ماه پایانی کنکور

در طول جلسات مطالعه و به عنوان معجزه در دو ماه پایانی کنکور، سعی کنید تمام شبکه های اجتماعی، برنامه های موبایل و بازی های رایانه ای خود را کنار بگذارید. اگر نمی‌توانید در مقابل بررسی اعلان‌ها یا پاسخ دادن به پیام‌ها، مقاومت کنید، برنامه‌ای را جستجو کنید که استفاده از این برنامه ها را برای مدت معینی مسدود کند.

فراموش نکنید برای حفظ طولانی مدت و درک عمیق تر مطالب در دو ماه آخر کنکور، حتماً به طور منظم استراحت کنید. به عنوان مثال، زمانی را برای بیرون رفتن و لذت بردن از طبیعت یا انجام کاری که دوست دارید اختصاص دهید.

6. اضطراب کنکور را شکست دهید

در دو ماه پایانی کنکور، سعی کنید آرام باشید؛ شما تنها کسی نیستید که از این آزمون واهمه دارید. اگر به اندازه کافی آرامش داشته باشید می توانید تمرکز خود را بر روی مطالب بیشتر کنید و در زمان تست زنی، پاسخ صحیح را سریع تر به خاطر بیاورید.

اما راه هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها، می توانید میزان اضطرابتان را کمتر کنید و آن ها را در برنامه دو ماه آخر کنکورتان قرار دهید.

  • سعی کنید مصرف قهوه یا چای را کم کنید؛ چراکه کافئین موجود در آن ها، عاملی است که بر میزان استرس می افزاید.
  • غذاهای سبک و در وعده های بیشتری مصرف کنید تا خون غنی از اکسیژن، مستقیما وارد مغز شما شود و نه دستگاه گوارشتان.
  • لباس راحت به تن کنید تا حواس شما پرت نشود.

مقاله های سایت آکامی که پیشنهاد میکنم بخونید

7. استراتژی آزمون را تعیین کنید

در این مرحله سعی کنید بر روی مدیریت زمان بیشتر کار کنید. برای این کار، بفهمید کدام بخش بیشترین یا کمترین زمان را می گیرد و زمان خود را بر اساس آن سازماندهی کنید.

به یاد داشته باشید که دو راه اصلی وجود دارد که می توانید در این دو ماه پایانی کنکور، آن ها را بررسی کنید: شما می توانید سوالات آزمون را با تکمیل کردن بخش به بخش سوالات آزمون انجام دهید؛ اما روش دیگر به این صورت است که ابتدا به سوالاتی که می دانید پاسخ می دهید و سپس به سؤالاتی که از آن ها مطمئن نیستید بر می گردید و به آن ها پاسخ می دهید. طبق تجربه، مشخص شده است که نحوه پاسخگویی به سوالات به روش دوم، معمولا زمان بیشتری را برای یادآوری اطلاعات نیاز خواهد داشت.

سخن آخر

ماه های اخر کنکور، برای همه داوطلبان از ماه های حساس است. اگر در مورد عملکرد خود مطمئن هستید اما عصبی به نظر می آیید نگران نباشید؛ شما قبلاً هر کاری که می توانستید برای آماده شدن در دو ماه پایانی کنکور انجام داده اید. اجازه ندهید دانش آموزان دیگر، حواس شما را پرت کنند. در عوض روی وظایف و نحوه قبولی در آزمون خود تمرکز کنید.

حتما برای ما در دیدگاه ها بنویسید که شما چه تجربه ای از ماه های پایانی کنکور داشتید و برای موفقیت در این آزمون چه کارهایی انجام دادید.

 

ثبت نام در طرح های مشاوره VIP

منتظر تجربیات خودتون در این روش جمع بندی در قسمت کامنت ها هستیم 🙂

برای مشاهده محصولات کنکوری آکامی کلیک کنید

پیج اینستاگرام تیم آکامی   |   کانال تلگرام تیم آکامی

دیدگاه‌ها ۲